مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 16:102023-08-28سياسي

تأکید مقامات تاشکند-کابل بر توسعه همکاری های ترانزیتی


وزیر حمل و نقل ازبکستان که در رأس یک هیأت از مقامات عالی رتبه این کشور به افغانستان سفر کرده بر افزایش همکاری ترانزیتی بین دو کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، الهام محکم اف وزیر حمل و نقل ازبکستان و عصمت الله ایرگاشف نماینده ویژه رییس جمهور این کشور که به افغانستان سفر کرده اند با ملا حمیدالله آخوندزاده  وزیر حمل و نقل دولت طالبان دیدار و گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این گفت وگوهای دوجانبه تشکیل دهلیز حمل و نقل بین المللی برای دسترسی از طریق افغانستان و پاکستان به بنادر اقیانوس هند، تقویت همکاری بین شرکت های لجستیکی دو کشور، ایجاد شرایط مساعد برای شرکت های حمل و نقل جاده ای بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این دیدار در مورد رفع محدودیت های ترانزیتی از طریق خاک افغانستان و حمل ونقل کالا به مقاصد دیگر کشورها مذاکراتی صورت گرفت.

در جریان این بازدید، همچنین وضعیت کریدور ازبکستان - افغانستان - پاکستان، گذرگاه سالنگ که کابل را به شمال افغانستان (مزار شریف) متصل می کند، پاسگاه مرزی تورخم در مرز افغانستان و پاکستان مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این دیدار، طرفین توافق کردند که از تمامی فرصت ها برای توسعه حمل و نقل ترانزیتی بار بین دو کشور استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید مقامات تاشکند-کابل بر توسعه همکاری های ترانزیتی

تأکید مقامات تاشکند-کابل بر توسعه همکاری های ترانزیتی