مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 09:302023-09-09اجتماعي

روستای علیصدر از بزرگترین غار آبی جهان سهمی دارد؟


روستای علیصدر شهرستان کبودرآهنگ که اغلب این روستا را با جاذبه گردشگری مهم و بی نظیر بزرگترین غار آبی دنیا؛ غار «علیصدر» می شناسند و به دلیل وجود غار علیصدر این روستا در بیشتر ماه های سال مملو از گردشگران و علاقه مندان به طبیعت گردی است.

- ایسنا/همدان روستای علیصدر شهرستان کبودرآهنگ که اغلب این روستا را با جاذبه گردشگری مهم و بی نظیر بزرگترین غار آبی دنیا؛ غار علیصدر می شناسند و به دلیل وجود غار علیصدر این روستا در بیشتر ماه های سال مملو از گردشگران و علاقه مندان به طبیعت گردی است.

غار علیصدر با روزانه 5000 گردشگر که درسال میانگین به 800 هزار نفر می رسد، از نقش بسزایی در جذب توریست شهرستان کبودراهنگ بویژه روستای علیصدر دارد، غار علیصدر یکی از غارهای تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است.

شرکت سیاحتی علیصدر که یک نهاد عمومی غیردولتی است، در سال 1370 با همکاری سازمان ایرانگردی و جهانگردی، سازمان همیاری شهرداری های استان و شهرداری همدان ایجاد شد و درحال حاضر مدیریت غار علیصدر نیز با این شرکت است و مردمان روستای علیصدر انتظار دارند که با حضور 30 ساله شرکت سیاحتی علیصدر رونق مناسبی در عمران و آبادانی روستای علیصدر به لحاظ گردشگری بودن روستا به خاطر وجود غار آبی علیصدر ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای علیصدر از بزرگترین غار آبی جهان سهمی دارد؟

روستای علیصدر از بزرگترین غار آبی جهان سهمی دارد؟