مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 09:052023-09-13اقتصادي

شرق: چه می کنه گرانی مواد غذایی در دولت رییسی!


حتی در سال های اخیر که گرانی مواد غذایی و تورم رشد چشمگیری داشت، کنسرو تن ماهی توانسته بود جایگاه خود را در میان طبقه کم درآمد حفظ کند، در 6ماه ابتدایی سال جاری اما این غذای دانشجویی با رشد قیمت چشمگیری مواجه شد، - به طوری که در حال حاضر حتی طبقه متوسط نیز شاید توان خرید آن را نداشته باشند.

شرق نوشت: این روزها از پنیر گرفته تا تن ماهی با نرخ های نجومی در قفسه فروشگاه ها چیده می شوند.

  شاید برای تازه واردان بازار کار جهش قیمتی به اندازه کارگری که در سال 1392 حداقل حقوق ماهیانه اش کمتر از یک کیلوگرم گوشت گوسفندی امروز بود، ملموس نباشد؛ اما باید گفت این روزها ارزش هرکیلوگرم سردست گوسفندی که 573 هزار تومان قیمت خورده است، 90هزار تومان بیش تر از حداقل حقوق یک کارگر در سال 1392 است.

  نگاهی گذرا به یخچال قصابی ها که گوشت و مرغ بسته بندی شده را نگه می دارند، حاکی از آن است که هر کیلوگرم ران گوسفندی 574هزار تومان، هر کیلوگرم راسته با استخوان گوسفندی 410هزار تومان، هر 900گرم بال مرغ 102هزار تومان، هر 900گرم ران مرغ 116هزار تومان و هر 900گرم سینه مرغ 130هزار و 500تومان قیمت دارد.

جوجه به سیزده به در نمی رسد جوجه همواره برای ایرانیان مملوء از خاطرات سفر و تعطیلات و هر ساله پای ثابت برگزاری مراسم سیزده به در بوده، که در این روزها با نرخ های نجومی در قصابی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرق: چه می کنه گرانی مواد غذایی در دولت رییسی!

شرق: چه می کنه گرانی مواد غذایی در دولت رییسی!