مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 08:202023-09-04سياسي

تجارت مرزی قانون مند می شود/ ضرورت فعال سازی بازارچه های مرزی


رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس گفت: تجارت مرزی ما تاکنون قانون خاصی نداشت که مجلس در حال تصویب قانون آن است، چرا که باید استان های مرزی کشور ساماندهی شوند.

- فداحسین مالکی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه تجارت مرزی ما تاکنون سازوکار مشخصی نداشته است، اظهار داشت: اخیراً کلیات لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در مجلس تصویب شد که این مصوبه یکی از مصوبات بسیار مهم مجلس یازدهم است و باعث می شود به 16 استان مرزی کشور سر و سامان داده شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم که 15 کشور همسایه را فعال کنیم تا با 16 استان مرزی کشورمان ارتباطات گسترده تر تجاری داشته باشند، گفت: تاکنون در این حوزه قانون نداشتیم و با تصویب لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان تحول اساسی در اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد، چرا که ما جزو سه کشور دنیا هستیم که بیشترین مرز را داریم و قطعاً این موضوع بر معیشت مردم تأثیر خواهد داشت.

رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لازم است استان های مرزی ساماندهی شوند و باید بتوانیم اشتغال پایدار را در این استان ها ایجاد کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت مرزی قانون مند می شود/ ضرورت فعال سازی بازارچه های مرزی

تجارت مرزی قانون مند می شود/ ضرورت فعال سازی بازارچه های مرزی