مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 20:152023-08-26بين الملل

جنگ نیابتی تایوان، شکست تاریخی آمریکاست


«جنگ های نیابتی در مناسبات بین المللی پدیده نوظهوری نیستند؛ اما بدترین احتمال برای تایوان بدل شدن به صحنه جنگ قدرت نیابتی آمریکا و چین است و این شکستی تاریخی برای واشنگتن محسوب می شود.

- جنگ های نیابتی در مناسبات بین المللی پدیده نوظهوری نیستند؛ اما بدترین احتمال برای تایوان بدل شدن به صحنه جنگ قدرت نیابتی آمریکا و چین است و این شکستی تاریخی برای واشنگتن محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشریه آمریکایی فدرالیست در گزارشی به طرح سناریوهای مختلف برای مناقشه تایوان و پیامدهای احتمالی آن پرداخته و بدترین گزینه را بدل شدن این جزیره خودگردان به صحنه جنگ نیابتی آمریکا و چین توصیف کرده است: اخیراً نشانه های متعددی از دشواری های اقتصادی در چین مشاهده می شود، از افزایش آمار بیکاری گرفته تا فرار سرمایه خارجی و کاهش صادرات، اما آیا این ها مانع از عزم شی جینپینگ، رییس جمهوری چین برای پس گرفتن تایوان می شوند؟ تایوان جزیره ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه های پس گرفتنش می داند.

آمریکا به عنوان تأمین کننده تسلیحاتی اصلی تایوان، و بر اساس معاهدات قانونی که با این جزیره خودگردان امضا کرده، موظف است که در صورت حمله به تایوان، از آن دفاع کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ نیابتی تایوان، شکست تاریخی آمریکاست

جنگ نیابتی تایوان، شکست تاریخی آمریکاست