مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 18:352023-09-18بين الملل

بازی شکست خورده غربی ها علیه برجام با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران


مهر امسال تحریم های تسلیحاتی ایران به پایان می رسد، اما غربیان با اعلام تمدید تحریم های تسلیحاتی یک بار دیگر توافق برجام را نقض خواهند کرد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یازدهم تیر رسانه انگلیسی گاردین در گزارشی عنوان کرد بریتانیا، آلمان و فرانسه با خودداری از برچیدن تحریم مربوط به فعالیت های موشکی جمهوری اسلامی ایران در ماه اکتبر، برای اولین بار برجام را نقض خواهند کرد.

توجیه تروییکای اروپا برای این اقدام، نقض توافق برجام از سوی ایران، فروش پهپاد به روسیه و احتمال فروش موشک های بالستیک به این کشور است.

تقریبا از همان زمان مشخص شده بود که تروییکای اروپایی (بریتانیا، فرانسه و آلمان) عزم خود را برای حفظ این تحریم ها به کار گرفته اند.

هرچند که در گزارش رویترز گفته شده بود که طرف مقابل از واکنش احتمالی جمهوری اسلامی ایران به این تصمیم واهمه دارد، اما سخنان روز پنجشنبه جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه نامه ای از فرانسه، انگلیس و آلمان دریافت کرده که در آن اعلام شده آن ها قصد ندارد تحریم های موشکی علیه ایران را بعد از 18 اکتبر 2023 رفع کنند، نشان داد که سه کشور اروپایی به دنبال ادامه چه روندی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی شکست خورده غربی ها علیه برجام با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

بازی شکست خورده غربی ها علیه برجام با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران