مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 20:452023-09-14سياسي

راه پایداری امنیت غذایی کشور از کشت گلخانه ای می گذرد


راه پایداری امنیت غذایی در کشور از کشت گلخانه ای می گذرد و باید کشت گلخانه ای را در کشور توسعه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، هادی جوادی یک فعال حوزه کشاورزی و رییس انجمن صنفی کشاورزی هرمزگان عصر امروز در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان که عصر امروز به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: تا سال 1357 در کل کشور 48 هزار حلقه چاه در کشور با کاربری کشاورزی حفر شده بود اما اکنون شمار چاههای هرمزگان از یک میلیون حلقه فراتر رفته است.

به گفته وی، حجم عظیم برداشت از منابع زیرزمینی موجب شده تا فرونشست هایی را در کشور شاهد باشیم و وضعیت منابع زیرزمینی بسیار حاد است و اوضاع بسیاری از دشت های آبی کشور نیز بحرانی شده است.

جوادی عنوان کرد: برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و مهار شمار زیاد چاههای کشور و کاستن از مصرف بالای از سفره های آب زیرزمینی راهی جز توسعه کشت گلخانه ای وجود ندارد و چون کشاورزان، اقتصاد ضعیفی دارند و توان تبدیل مزارع خود به گلخانه را ندارند، لذا دولت باید کمک کند تا بتوان به سرعت کشت گلخانه ای را جایگزین کشت غرقابی و کشت در فضای آزاد کرد.

این فعال حوزه کشاورزی با بیان این که نیاز به سم در کشت گلخانه ای 10 درصد کشت در فضای باز است و میزان مصرف آب نیز به کمتر از یک سوم کاهش می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه پایداری امنیت غذایی کشور از کشت گلخانه ای می گذرد

راه پایداری امنیت غذایی کشور از کشت گلخانه ای می گذرد