مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 13:102023-08-28اقتصادي

اعتراض مادران به پرداختی های مرخصی زایمان به کجا رسید؟


سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به پویش های ایجاد شده درباره پرداختی های مرخصی زایمان اعلام کرد: مراتب به سازمان برنامه و بودجه کشور منعکس و چند مرحله نیز پیگیری شده که به محض حصول نتیجه و تامین منابع مورد نیاز، - گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس؛ چهاردهم مردادماه سال جاری بود که خبرنگار خبرگزاری فارس گزارشی از روند پیگیری مطالبات مردمی در سامانه فارس من منتشر کرد.

در این گزارش به موضوعاتی مانند تخلف تأمین اجتماعی در پرداخت حقوق کامل به مادران، درخواست بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی، درخواست کاهش سن بازنشستگی بانوان معلول و چرایی یکسان بودن حقوق بیمه بیکاری مجردها و متأهلان اشاره شده بود که سازمان تأمین اجتماعی به این گزارش مردمی واکنش نشان داد.

(اینجا بخوانید) یکی از محورهای مهم این گزارش که انتقادات بسیاری در پی داشته است موضوع اجرا نشدن ماده 17 قانون جوانی جمعیت است، در این باره پویشی با مضمون تخلف تأمین اجتماعی در پرداخت حقوق کامل به مادران ایجاد شده بود که نویسندگان آن، خواستار پرداخت تمام حقوق دریافتی مادران در دوران مرخصی زایمان شده است.

محور دیگر، انتقاد به یکسان بودن مقرری بیکاری پرداختی به متأهلان و مجردان است که سازمان تأمین اجتماعی به این پویش مردمی نیز واکنش نشان داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض مادران به پرداختی های مرخصی زایمان به کجا رسید؟

اعتراض مادران به پرداختی های مرخصی زایمان به کجا رسید؟