مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 19:052023-09-05فرهنگي

زبان فارسی یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ایران است


مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زبان فارسی یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ایران با کشورهای همسایه است.

- احمد مقیمی در حاشیه نشست انجمن های ادبی تایباد و هرات در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: زبان فارسی یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی و مراودات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه است و زمینه تحولات فرهنگی را فراهم می کند.

مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در چند سال اخیر گفت وگوها و ارتباطات فرهنگی مختلفی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده و تفاهم نامه های فعالیت های مشترک با کشورهای دنیا به امضا رسیده اند.

وی ادامه داد: زبان فارسی، به عنوان یکی از مشترکات فرهنگی ایران با کشورهای افغانستان، تاجیکستان، آسیای مرکزی و شبه قاره هند، علاوه بر اینکه زمینه ساز تحولات فرهنگی است؛ می تواند رونق دهنده فعالیت های اقتصادی و سیاسی کشور باشد.

مقیمی بیان کرد: در برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری نشست های مشترک به صورت محوری پرداخته خواهد شد و این ظرفیت در مناطق مرزی کشور مانند تایباد که همجوار با افغانستان است و پیشینه تاریخی بالایی دارد؛ توسعه می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان فارسی یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ایران است

زبان فارسی یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ایران است