مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 12:202023-08-26پزشكي

پزشکان عمومی رغبتی به مطب داری ندارند


پزشکان عمومی در کشورمان به دلیل هزینه های بالا و درآمد کم رغبتی به مطب داری ندارند - محمد رییس زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: رشته پزشکی یکی از سخت ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه است که دانشجویان بعد از گذراندن سال های طولانی تحصیل و آموزش، وارد کار طبابت می شوند که متأسفانه پزشکان عمومی در کشورمان چندان مورد حمایت قرار نمی گیرند.

وی با انتقاد از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته پزشکی در کشور تصریح کرد: این افزایش ظرفیت هیچ همخوانی با امکانات و تجهیزات دانشگاه های علوم پزشکی ندارد و قطعاً از این جهت سازمان نظام پزشکی مخالف افزایش بی رویه در جذب دانشجو و پایین آمدن کیفیت تحصیل آنها است.

رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در جذب دانشجویان پزشکی سهمیه ای نظام پزشکی هیچ دخالتی نداشته است، گفت: قطعاً چنین پذیرشی آسیب هایی را به همراه دارد و ممکن است پزشکانی در سیستم سلامت کشور تربیت شوند که با یک خطای آنها جان انسان ها به مخاطره بیفتد.

رییس زاده به وجود 98 هزار پزشک عمومی در کشور اشاره کرد و افزود: تعدادی از این پزشکان در دستگاه های دولتی استخدام شده و حقوق ثابت دریافت می کنند که البته رابطه استخدامی آنها به گونه ای است که مدرک تحصیلی این پزشکان معادل فوق لیسانس در نظر گرفته می شود در حالی که باید رتبه حرفه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشکان عمومی رغبتی به مطب داری ندارند

پزشکان عمومی رغبتی به مطب داری ندارند