مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 09:352023-09-14سياسي

امام حسن(ع) با صلح خود، خط اسلام واقعی را روشن کرد


عضو هیئت علمی گروه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان گفت: عنصر مبارزه در طول دوران 10 ساله خلافت امام حسن(ع)، عنصر فرهنگی و اجتماعی بود و ایشان در طول این دوران موفق به حفظ اسلام و امت اسلامی و قرار دادن خلافت پیامبر اسلام (ص) در مسیر صحیح شده .

- ایسنا/اصفهان عضو هیئت علمی گروه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان گفت: عنصر مبارزه در طول دوران 10 ساله خلافت امام حسن(ع)، عنصر فرهنگی و اجتماعی بود و ایشان در طول این دوران موفق به حفظ اسلام و امت اسلامی و قرار دادن خلافت پیامبر اسلام (ص) در مسیر صحیح شده و با صلحِ خود همه تحریفات معاویه را تا حد ممکن برطرف کرده و خط اسلام واقعی را روشن کردند.

اصغر منتظرالقائم در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) حرکت مبارزاتی خود را در راستای انجام وظیفه خود در فلسفه امامت تنظیم کردند.

با توجه به مشکلاتی که در عصر ایشان بود، با یک حاکم و خلیفه ستمگر و سیاستمدار ماهر و مکار و نیرنگ باز مثل معاویه روبرو بودند که مشکلات و موانع زیادی علیه تشیع، اسلام و مسلمانان ایجاد کرده بود.

معاویه ازیک طرف، جنگ فرهنگی گسترده ای راه انداخته و از طرف دیگر نیز قدرت سیاسی جهان اسلام را تصاحب و غصب کرده بود؛ و به دلیل اینکه امام حسن(ع) باید اسلام را حفظ می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام حسن(ع) با صلح خود، خط اسلام واقعی را روشن کرد

امام حسن(ع) با صلح خود، خط اسلام واقعی را روشن کرد