مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 20:152023-09-13بين الملل

نیچروان بارزانی: نمی خواهیم منشأ تهدیدی برای کشورهای همسایه باشیم


رییس منطقه کردستان عراق تاکید کرد این منطقه به عنوان بخشی از خاک عراق به توافق امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق پایبند است و نمی خواهد منشأ تهدیدی برای کشورهای همسایه باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیچروان بارزانی رییس منطقه کردستان عراق، امروز (چهارشنبه)، در حاشیه نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه اتریش تاکید کرد اربیل به توافق امنیتی ایران و عراق پایبند است.

براساس گزارش وبگاه شفق نیوز ، نیچروان بارزانی با اشاره به توافق امنیتی عراق و ایران، گفت: ما در کردستان عراق و به عنوان بخشی از عراق به این توافق پایبند هستیم و نمی خواهیم این منطقه منشأ تهدیدی علیه کشورهای همسایه مان باشد .

رییس منطقه کردستان اضافه کرد در راستای این چارچوب و در راستای همکاری و هماهنگی کامل با بغداد، گام های مهمی برداشته شده و امیدواریم این گام ها منانع ایجاد مشکلات امنیتی و نظامی شود.

او در عین حال با اشاره به هشدارهای مکرر جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: فکر نمی کنم که توجیهی برای عملیات نظامی وجود داشته باشد .

توافقنامه همکاری های مشترک امنیتی ایران و عراق 28 اسفند 1401 توسط علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق در بغداد امضا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیچروان بارزانی: نمی خواهیم منشأ تهدیدی برای کشورهای همسایه باشیم

نیچروان بارزانی: نمی خواهیم منشأ تهدیدی برای کشورهای همسایه باشیم