مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 14:102023-09-02بين الملل

سومالی بیش از 30 تروریست مرتبط با القاعده را از پا درآورد


ارتش سومالی با کمک چند کشور دیگر عملیات تروریستی گروهی مرتبط با القاعده را خنثی کرد و 30 نفر از اعضای آن را از پا درآورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش سومالی بیش از 30 شبه نظامی موسوم به خوارج وابسته به گروه تروریستی الشباب را در این کشور از پا درآورد.

طبق گزارش امروز (شنبه) خبرگزاری رسمی سومالی (صونا )، گروه مذکور قصد انجام حمله تروریستی به شهرستان قریولی در اقلیم شبیلی سفلی (جنوب سمالی) را داشت که این حمله خنثی شد.

صونا اشاره کرد این عملیات، شامگاه جمعه، با همکاری شرکای بین المللی انجام شده و خسارات سنگینی به شبه نظامیان خوارج وارد شده به طوری که خودروهای بمب گذاری شده آن ها در این عملیات منهدم شده است.

حسن شیخ محمود رییس جمهور سومالی در این باره گفت: ارتش سومالی تروریست های الشباب را هر جایی از کشور که باشند، مورد حمله قرار می دهد .

سومالی کشوری واقع در شمال آفریقا است و از سال های گذشته با مسئله ناامنی دست و پنجه نرم می کند؛ ناامنی که از سوی گروه تروریستی الشباب و دیگر گروه های تروریستی وابسته به القاعده و داعش سرچشمه می گیرد.

این کشور از سال 1991 به صحنه جنگ داخلی تبدیل شده و از سال 2007 شاهد شورش یک گروه مسلح موسوم به الشباب (مرتبط با القاعده) است که مقامات محلی شاخه ای از آن ها را خوارج می نامند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومالی بیش از 30 تروریست مرتبط با القاعده را از پا درآورد

سومالی بیش از 30 تروریست مرتبط با القاعده را از پا درآورد