مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 11:552023-08-31اقتصادي

مناطق ثروتمند معدنی آذربایجان غربی ازعوایداین ظرفیت بهره مند شوند


استاندار آذربایجان غربی یکی از علل عقب ماندگی برخی مناطق استان را عدم بهره مندی از عواید معدنی دانست و گفت: مناطق ثروتمند معدنی استان از عواید این ظرفیت بهره مند شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدصادق معتمدیان صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه یکی از علل عقب ماندگی برخی مناطق استان، عدم بهره مندی مردم بویژه شهرستان تکاب از عوائد معدنی است افزود: با توجه به اینکه رویکرد دولت سیزدهم توزیع عادلانه امکانات و عدالت اجتماعی است، انتظار می رود تا در خصوص بهره مندی مردم شهرستان تکاب از عوائد معدنی بازنگری جدی صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: متأسفانه عوائد مردم تکاب از تولید 38 درصد طلا و شمش کشور، تخریب اندک زیرساخت های عمرانی و زیست محیطی است.

معتمدیان تصریح کرد: روا نیست شهرستانی چون تکاب که به لحاظ معدنی جزو ثروتمندترین مناطق ایران باشد، از ضعیف ترین زیرساخت ها برخوردار باشد.

وی در ادامه به تحولات صورت گرفته در بخش معدنی بویژه برنامه ریزی برای شناسایی پهنه های جدید و ایجاد واحدهای فرآوری جهت جلوگیری از خام فروشی اشاره کرد و گفت: با توجه به حمایت های دولت، زمینه سرمایه گذاری هلدینگ های غیردولتی در بخش معدنی را فراهم کردیم که در آینده نزدیک شاهد تحولات خوبی در این زمینه خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناطق ثروتمند معدنی آذربایجان غربی ازعوایداین ظرفیت بهره مند شوند

مناطق ثروتمند معدنی آذربایجان غربی ازعوایداین ظرفیت بهره مند شوند