مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 16:152023-08-27اجتماعي

16 هزارو 500 نفر از زائران مورد تست غربالگیری قرار گرفتند


تا پایان روز سوم شهریور حدود 16 هزارو 500 نفر از زائرانی که از مرز چذابه به کشور بازگشتند مورد تست غربالگیری شدند.

- پژمان بختیاری نیا رییس مرکز بهداشت خوزستان پیش از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با اقدامات بهداشتی صورت گرفته در مرز چذابه، اظهار کرد: تمام مواکبی که در امتداد طریق الحسین از مبادی ورودی شهرستان اندیمشک تا مرز چذابه قرار دارند تحت بازرسی و نظارت بهداشت محیط استان هستند.

و با بیان اینکه اولویت نظارت ما بر بهداشت مواد غذایی و آب است، افزود: تمام منابع آبی که مورد استفاده زائران قرار می گیرند کیفیت آن کنترل می شود، یعنی کلر و نمونه میکروبی آن بررسی و چنانچه کلر آب صفر باشد منبع آب موجود بدون درنگ کلر زنی می شود.

رییس مرکز بهداشت استان با اشاره به معدوم شدن مواد غذایی فاسد در مسیر زوار اربعین، گفت: چنانچه مواد غذایی به صورت بسته بندی توزیع می شود هر گونه  مواد غذایی مشکوک به فساد  و غیرقابل استفاده باشد بلافاصله جمع آوری می شود تا سلامت زائرانی که در این مسیر هستند به خطر نیفتد.

بختیاری بیان کرد: در کنار مواکب چذابه محلی برای استقرار نیروهای بهداشت محیط تعریف شده است که حداقل 15   نفر بازرس محیط به صورت شبانه روزی فعالیت و به صورت مستمر بهداشت مواکب را کنترل  و بازرسی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 هزارو 500 نفر از زائران مورد تست غربالگیری قرار گرفتند

16 هزارو 500 نفر از زائران مورد تست غربالگیری قرار گرفتند