مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 15:512023-09-14بين الملل

دمشق: اشغالگری آمریکا و ترکیه مانع بازگشت پناهندگان می شود


وزیر خارجه سوریه در گفت و گوی تلفنی با همتای لبنانی خود گفت که پدیده اشغالگری آمریکا و ترکیه اصلی ترین مانع در بازگشت پناهندگان سوری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه امروز (پنجشنبه) طی گفت و گوی تلفنی با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود گفت که دمشق از بازگشت پناهندگان سوری در لبنان به کشورشان استقبال می کند و تسهیلات لازم را در اختیارشان قرار می دهد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای از تماس تلفنی عبدالله بوحبیب با فیصل مقداد خبر داد و نوشت که در این گفت و گو دو طرف در خصوص راههای هموار کردن مسیر بازگشت پناهندگان سوری گفت و گو کردند؛ پناهندگانی که بار سنگینی بر دوش دولت و جامعه لبنان هستند.

فیصل مقداد در این تماس تلفنی گفت که روابط تاریخی میان لبنان و سوریه برقرار است و آسیب و ضربه ای به هر یک از دو کشور، به مثابه خسارت به دیگری است.

او همچنین گفت که اصلی ترین مانع پیش روی بازگشت پناهندگان، ادامه اشغالگری ترکیه و آمریکا در بخش هایی از خاک سوریه و غارت ثروت این کشور است.

وزیر خارجه سوریه همچنین تحریم های اقتصادی از سوی کشورهای غربی که آثار فاجعه بار در جامعه سوریه دارد را از دیگر موانع بازگشت پناهندگان بر شمرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دمشق: اشغالگری آمریکا و ترکیه مانع بازگشت پناهندگان می شود

دمشق: اشغالگری آمریکا و ترکیه مانع بازگشت پناهندگان می شود