مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 09:552023-09-12پزشكي

امیدها برای درمان چاقی و بیماری کبدی با نوعی نانوژل افزایش یافت


بررسی های دانشمندان نشان می دهد که استفاده از نانوژل حاوی دارو می تواند برای درمان چاقی و برخی بیماری های کبدی استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، یک مهندس زیست پزشکی دانشگاه ماساچوست حاملی از جنس نانوژل طراحی کرده و از آن برای حمل دارو استفاده کرده است.

نتایج نشان می دهد که این دارو به کبد موش مبتلا به چاقی رسیده و به طور موثری در درمان بیماری ناشی از رژیم غذایی موش اثربخش بوده است.

تای تایوماناوان استاد برجسته شیمی و مهندسی زیست پزشکی دانشگاه ماساچوست می گوید: موش های تحت درمان وزن خود را به طور کامل از دست دادند و ما هیچ عارضه جانبی غیرطبیعی ندیدیم.

با توجه به اینکه 100 میلیون آمریکایی چاقی و اختلالات قلبی و عروقی دارند، ما از نتایج این کار بسیار هیجان زده شدیم.

برای تجاری سازی این یافته ها و استفاده از آن در انسان ها، یک شرکت نوپا به نام سیتا تراپیوتیکس (Cyta Therapeutics) تاسیس شده است که قرار است این فناوری نانوژل را توسعه دهد.

این شرکت نوپا در اواخر ماه ژوییه، در شانزدهمین نشست سالانه نوآوری علوم زندگی ماساچوست (MALSI) در بوستون، جایزه بهترین استارت آپ را از نگاه داوران به دست آورد.

تایوماناوان می گوید: توسعه این فناوری و انتقال آن از موش به انسان یک گام بزرگ محسوب می شود، ما امیدواریم که این یافته ها در آینده بلاخره به یک دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدها برای درمان چاقی و بیماری کبدی با نوعی نانوژل افزایش یافت

امیدها برای درمان چاقی و بیماری کبدی با نوعی نانوژل افزایش یافت