مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 شهریور 1402 ساعت 16:302023-09-07اقتصادي

برند سازی حلقه مفقوده تولید عسل/ کام زنبور داران شیرین نمی شود


یاسوج_ برند سازی حلقه مفقوده تولید عسل در کهگیلویه و بویراحمد بوده که کام تولید کننده را شیرین نکرده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها_ زهرا زارع: کهگیلویه و بویراحمد استانی با توپوگرافی بی نظیر در میان انبوهی از درختان و گیاهان دارویی، ظرفیتی کم نظیر برای تولید عسل های با قابلیت صادرات است.

برند سازی حلقه مفقوده تولید عسل طی سال های اخیر، آموزش ها و رشد تولید عسل در مناطق مختلف استان رقم خورده، اما برند سازی حلقه مفقوده ای است که در صورت تحقق آن صدها گام تولید و صادرات عسل استان را به سمت جلو سوق می دهد.

عسل تولیدی استان با تکیه بر اسناد آزمایشگاهی در زمره بهترین عسل ها قرار گرفته، اما عدم انسجام بخشی به چرخه تولید و زنجیره آن سبب شده تا با نام سایر استان ها و گاهاً نیز با قیمتی بسیار پایین صادر شود.

همچنین عدم به روز رسانی آموزش تولید کنندگان چالشی است که خیلی از آنها را از تولید محصولات جانبی پرورش زنبور بی بهره کرده است.

کارشناس گیاه پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: عسل تولیدی استان با تکیه بر ظرفیت گونه های گیاهی و اصلاح های نژادی موجود در زمره عسل های با کیفیت کشور است.

لیلا امیدی در گفتگو با خبرنگار مهر ، افزود: گرچه بیش از 11 فاکتور برای تولید یک عسل با کیفیت و مرغوب دیده شده، اما نقش توپوگرافی های هر منطقه در تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برند سازی حلقه مفقوده تولید عسل/ کام زنبور داران شیرین نمی شود

برند سازی حلقه مفقوده تولید عسل/ کام زنبور داران شیرین نمی شود