مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 09:502023-09-05سياسي

دیدار روسای جمهور تاجیکستان و تاتارستان در «دوشنبه»


رییس جمهور تاتارستان در چارچوب سفر به تاجیکستان با رییس جمهور این کشور دیدار و همکاری بین دو طرف در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رستم مینیخانف رییس جمهور تاتارستان در چارچوب سفر به دوشنبه با امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، رییس جمهور تاجیکستان در این دیدار به اهمیت تعامل در سطح منطقه ای به عنوان بخشی جدایی ناپذیر مشارکت راهبردی تاجیکستان و روسیه اشاره و در این راستا، علاقه کشورش را برای توسعه موثر روابط با تاتارستان ابراز داشت.

در جریان مذاکرات دو طرف، تقویت و گسترش روابط اقتصادی به عنوان یکی از وظایف مهم شناخته شد.

در ادامه دو طرف از صنایع مختلف از جمله معدن و متالورژی، نفت و گاز و شیمیایی، صنایع سبک و غذایی، داروسازی، ساختمان، انرژی، حمل و نقل و ارتباطات، مجتمع های کشت و صنعت و گردشگری به عنوان زمینه های امیدوارکننده همکاری یاد کردند.

علاوه بر این، در این دیدار به پتانسیل بزرگی که تاجیکستان و تاتارستان برای افزایش تجارت متقابل دارند و همچنین اجرای مشترک پروژه های سرمایه گذاری در این زمینه ها اشاره شد.

رحمان و مینیخانف در بخش دیگری همچنین بر علاقه متقابل برای گسترش بیشتر روابط فرهنگی و بشردوستانه از جمله در زمینه های آموزش،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار روسای جمهور تاجیکستان و تاتارستان در «دوشنبه»

دیدار روسای جمهور تاجیکستان و تاتارستان در «دوشنبه»