مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 11:002023-09-11اجتماعي

خرسان 3 تیر خلاص به قلب زاگرس


بسیاری از کارشناسان براین باورند سد و طرح انتقال آب خرسان 3 پیامدهای ناگواری از تخریب محیط زیست، آسیب های اجتماعی و اقتصادی و تخریب آثار تاریخی و طبیعی در زاگرس به همراه دارد و مجوز زیست محیطی این طرح در گذشته برخلاف پژوهش های علمی صادر شده است از همین .

- خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری؛ پهنه رویشی زاگرس شامل رشته کوه های زاگرس، وسیع ترین و اصلی ترین رویشگاه گونه های مختلف بلوط در ایران بوده است و به همین دلیل این منطقه از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

جنگل های بلوط منطقه زاگرس از منتهی الیه شمال غربی (استان آذربایجان غربی) آغاز و سپس غرب (استان های کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان) و جنوب غرب ایران (استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس) را طی می کند.

شاید کمتر کسی باشد که نداند جنگل های زاگرس چه منبع باارزشی برای حوزه آب و خاک کشور است اما با توجه به تصمیمات غیرکارشناسانه و طرح هایی که می تواند تن رنجور و نیمه جان این رویشگاه و ذخیرگاه باارزش کشور را به شدت تهدید کند می طلبد بار دیگر برخی از ویژگی های خاص و منحصربه فرد این زیست بوم غنی کشور که از آن به عنوان میراث بین نسلی یاد می شود را یادآوری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرسان 3 تیر خلاص به قلب زاگرس

خرسان 3 تیر خلاص به قلب زاگرس