مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 14:162023-09-11دانش

تغییرنوع پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور در پنج سال آینده


در پنج سال آینده طرح حکمرانی آموزشی در دانشگاه های ایران به این صورت انجام می شود که نوع پذیرش دانشجو در این دانشگاه ها تغییر کرده و به روش استاد محوری انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم در نشست خبری صبح امروز در حاشیه اجلاس 2 روزه رؤسای دانشگاه ها گفت: در 100 دانشگاه برتر دنیا حکمرانی آموزشی به صورت استاد محوری حاکم است، اما ما حکمرانی آموزشی خودمان را داریم، برنامه شاگردپروری از زمان قدیم در ایران بوده است و توسعه علوم جهان از ایران شروع شده است، حتی پایه حکمرانی آموزشی در دانشگاه های معتبر جهان از دانشگاه جندی شاپور بوده است.

وی با بیان اینکه این حکمرانی آموزشی به صورت استاد محوری، برنامه محوری و شاگردپروری است، عنوان کرد: ما این موضوع را با عنوان دانشگاه حکمت بنیان اجرا می کنیم و تفاوت این دانشگاه با دانشگاه های جهان در اخلاق محوری است، مانند ابن سینا که یک حکیم بود.

عموعابدینی اظهار داشت: همه ایران را با جاده ابریشم می شناسند اما جاده علم ایران را کتمان می کنند، درصورتیکه نقش دانشمندان ایرانی از هفتصد سال پیش به گونه ای بود که در غرب و شرق از این ها الگوبرداری می کردند و متون و منابع غنی دانشمندان ایرانی در آن جا ترجمه شده است، جاده علمی به تمدن ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرنوع پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور در پنج سال آینده

تغییرنوع پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور در پنج سال آینده