مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 09:402023-09-13اقتصادي

پیش بینی برداشت بیش از 203 هزار تن موز در سیستان و بلوچستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 203 هزار تن موز از سطح سه هزار هکتار باغات سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 203 هزار تن موز از سطح سه هزار هکتار باغات سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

سید محمدرضا سیدحسینی امروز چهارشنبه در بازدید از باغات موز جنوب استان افزود: این سازمان با مشارکت بنگاه های اقتصادی تاکنون ساخت چهار هزار و 200 هکتار نخلستان را در باهوکلات شهرستان دشتیاری در جنوب استان آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از واردات و خروج ارز ایجاد فرصت های جدید شغلی و خودکفایی کشور به تولید موز، ساخت 17 هزار هکتار موزستان جدید در سیستان و بلوچستان هدف گذاری شد که تاکنون عملیات اجرایی چهار هزار و 200 آن آغاز شده است.

وی بیان کرد: هم اینک حدود پنج هزار هکتار از باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار بویژه منطقه عورکی بخش پیر سهراب بیشترین سطح زیرکشت موز سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت بیش از 203 هزار تن موز در سیستان و بلوچستان

پیش بینی برداشت بیش از 203 هزار تن موز در سیستان و بلوچستان