مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 10:302023-09-19بين الملل

نشست «آمریکا + آسیای مرکزی» جایی که سود 1 از 5 بیشتر است


به اعتقاد کارشناس مسائل منطقه، نشست سران آسیای مرکزی و آمریکا در قالب «5+1» که قرار است در آمریکا برگزار شود، ممکن است پیامدهای مثبتی برای منطقه به همراه نداشته باشد.

- سرگیی کوژمیاکین کارشناس مسائل منطقه ضمن یادداشتی که در اختیار خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس قرار داد، به بررسی اهداف و پیامدهای احتمالی نشست قریب الوقوع سران آسیای مرکزی و آمریکا پرداخته است.

در این یادداشت آمده است: آسیای مرکزی در برنامه های راهبردی غرب جایگاه ویژه ای داشته و با تشدید رویارویی های جهانی، توجه نسبت به این منطقه بیشتر خواهد شد.

این امر را گزارش هایی که درباره نشست 20 سپتامبر سران آسیای مرکزی و آمریکا (قالب 5+1) پخش می شود، ثابت می کند.

این قالب در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما ایجاد شده و به گونه ای تیرگی روابط میان مسکو و واشنگتن پس از الحاق کریمه به روسیه و درگیری دونباس را بازتاب می کرد.

از آن زمان به این طرف نشست های در سطح مقامات نهادهای سیاست خارجی این کشورها برگزار شد که عمدتاً از آمریکا یا وزیر خارجه آمریکا و یا معاونانش نمایندگی می کردند.

حالا دیگر این قالب به عالی ترین سطح ارتقاء یافته و در 20 سپتامبر جو بایدن رییس جمهور آمریکا در حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با همتایان خود از آسیای مرکزی مذاکرات مشترکی خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست «آمریکا + آسیای مرکزی» جایی که سود 1 از 5 بیشتر است

نشست «آمریکا + آسیای مرکزی» جایی که سود 1 از 5 بیشتر است