مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 22:002023-09-21سياسي

سردار سلیمانی: بزرگترین خیانت تاریخ از سوی انگلیسی ها به عشایر کشور شد


رییس سازمان بسیج مستضعفین کشوربا بیان اینکه انگلیسی ها قبایل و طوایف ایران را آنچنان تفکیک و تضعیف کردند که نقش عشایر در تعیین امور اصلی بین خودشان کمرنگ شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در نشست هم اندیشی سران و بزرگان ایلات و طوایف عشایر کشور، اظهار کرد: بزرگترین خیانت به عشایر کشور از سوی روباه پیر و استعمار انگلیس انجام شد.

وی گفت: انگلیسی ها قبایل و طوایف ایران را آنچنان تفکیک و تضعیف کردند که نقش عشایر در تعیین امور اصلی بین خودشان کمرنگ شد و انگلیس ها برای تضعیف ایران و غارت منابع نفتی ما یک دولت وابسته و ضعیف از بین قزاق ها روی کار آوردند و سلسله پهلوی را تشکیل دادند که این نقطه تاریکی در تاریخ کشور به حساب می آید و به نوعی پایان نقش آفرینی عشایر در کشور محسوب می شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با یادآوری اینکه رضاخان همه سفرهایی که به اقصی نقاط ایران ترتیب داد، برای کشتار و سرکوب مردم بود، تأکید کرد: رضاخان قلدر یک نیروی نظامی با 125 هزار نفر تحت نظارت انگلیس ها برای این کار تدارک دیده بود.

اما همین رضاخان با ارتش به ظاهر مقتدرش در شهریور 1320 که نیروهای متفقین به ایران حمله کردند آیا دستور مقاومت داد؟ آیا از این ارتش برای دفاع استفاده کرد؟ یا همه آن ها را ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردار سلیمانی: بزرگترین خیانت تاریخ از سوی انگلیسی ها به عشایر کشور شد

سردار سلیمانی: بزرگترین خیانت تاریخ از سوی انگلیسی ها به عشایر کشور شد