مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 09:252023-09-18سياسي

پژوهشی پیرامون «سیر آثار مُحکم و مُتشابه» در قرآن منتشر شد


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فاطمه صالح مدرسه ای، نویسنده «پژوهشی پیرامون سیر آثار مُحکم و مُتشابه» درباره اثر تازه اش به خبرنگار کیهان گفت: - پژوهشی پیرامون سیر آثار مُحکم و مُتشابه در قرآن منتشر شد پژوهشی پیرامون سیر آثار مُحکم و مُتشابه عنوان جدیدترین کتاب در حوزه علوم قرآنی است که منتشر شده.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فاطمه صالح مدرسه ای، نویسنده پژوهشی پیرامون سیر آثار مُحکم و مُتشابه درباره اثر تازه اش به خبرنگار کیهان گفت: محکم و متشابه یکی از با سابقه ترین و با اهمیت ترین مباحث قرآن مجید است که صحابه، تابعان، عالمان، محدثان و مفسران از صدر اسلام تا کنون به آن پرداخته اند.

محکم و متشابه غالباً به صورت نقل و روایت به مجموعه های حدیثی و تفسیری و با گذشت زمان در مجموعه های علوم قرآن و نیز در قالب آثار مستقل، ظهور و بروز یافته است.

وی افزود: ارتباط بخش قابل توجهی از آیات متشابه به مباحث کلامی سبب گردیده تا متکلمان، به این نوع از علوم قرآنی توجه بیشتری نشان دهند و برای توجیه آراء و عقاید خود به این دسته از آیات اهتمام بیشتری داشته باشند، به طوری که اکثر آثار مستقل در این زمینه توسط این دسته از دانشمندان اسلامی پدید آمده که نسبت به آثار پیش از خود برخی اثرپذیر و برخی در صدد نفی و مردود ساختن آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشی پیرامون «سیر آثار مُحکم و مُتشابه» در قرآن منتشر شد

پژوهشی پیرامون «سیر آثار مُحکم و مُتشابه» در قرآن منتشر شد