مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 11:352023-09-19بين الملل

اقدام تلافی جویانه هند با اخراج دیپلمات کانادایی


هند به تلافی اقدام کانادا در اخراج یک دیپلمات هندی، یک دیپلمات ارشد کانادایی را عنصر نامطلوب خواند و برای خروج از این کشور به او پنج روز مهلت داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش های هند و کانادا به دلیل اتهام زنی درباره دست داشتن در تیراندازی مرگبار به یکی از چهره های جدایی طلب ایالت پنجاب در خاک کانادا، دهلی نو اقدام اتاوا در اخراج دیپلماتش را تلافی کرد.

وزارت خارجه هند اعلام کرد که مقام های سفارت کانادا در دهلی نو را به این وزارتخانه احضار کرده و تصمیم دولت هند برای اخراج کامرون ماکای کمسیر عالی کانادا در هند را به آنها ابلاغ کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرسانه های هندی از قبیل شبکه ان دی تی وی ، اقدام تلافی جویانه این کشور در واکنش به اقدام روز دوشنبه (دیروز) وزیر خارجه کانادا در اعلام اخراج یک دیپلمات ارشد هندی صورت گرفت.

تنش ها بین دهلی نو و اتاوا بعد از آن بالا گرفت که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا طی اظهارات دیروز در پارلمان کشورش مدعی شد که دولت هند در تیراندازی ماه ژوئن به هاردیپ سینگ نیجار در خاک کانادا دست داشت؛ تیراندازی که منجر به مرگ او شد.

اتهام زنی تند نخست وزیر کانادا به هند درباره کشته شدن این چهره شناخته شده جدایی طلب در ایالت پنجاب، واکنش شدید دهلی نو را به دنبال داشت و مقام های هندی ضمن رد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام تلافی جویانه هند با اخراج دیپلمات کانادایی

اقدام تلافی جویانه هند با اخراج دیپلمات کانادایی