مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 11:502023-09-19بين الملل

نیویورک تایمز: اوکراین عامل حمله مرگبار به بازار کنستانتینوفکا بود


روزنامه نیویورک تایمز با تحلیل اسناد و شواهد خبر داد، روسیه در حمله 15 شهریور به بازار کنستانتینوفکا نقشی نداشته و موشک پدافند اوکراینی بود که این حمله مرگبار را رقم زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش کرد که حمله موشکی 6 سپتامبر (15 شهریور) به بازارچه کنستانتینوفکا در شرق اوکراین که یکی از مرگبارترین حملات چند ماه اخیر در این کشور محسوب می شود و به مرگ 15 غیرنظامی و زخمی شدن 30 نفر دیگر منجر شد، توسط یک موشک اوکراینی صورت گرفته است.

طبق این گزارش، کمتر از دو ساعت پس از این حمله موشکی، ولودیمیر زلنسکی ، رییس جمهور اوکراین، تصریح کرد که تروریست های روسیه عامل این حمله بوده اند و بسیاری از رسانه های خبری همین خط مشی را دنبال کردند.

روزنامه نیویورک تایمز با این حال گزارش کرد که شواهد جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل های نیویورک تایمز از جمله تکه های موشک، تصاویر ماهواره ای، حساب های کاربری شاهدان و پست های رسانه های اجتماعی به طور محکم نشان می دهد که این حمله فاجعه بار در نتیجه شلیک یک موشک پدافند هوایی اوکراین بوده است که از سامانه پرتاب باک شلیک شده و از مسیر خود منحرف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیویورک تایمز: اوکراین عامل حمله مرگبار به بازار کنستانتینوفکا بود

نیویورک تایمز: اوکراین عامل حمله مرگبار به بازار کنستانتینوفکا بود