مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 15:402023-09-12بين الملل

قطار زیتونی و ضدگلوله رهبر کره شمالی


خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به سفر مهم رهبر کره شمالی به روسیه، به سفرهای خارجی معدود وی از زمان روی کار آمدن، پرداخت.

- به گزارش  تابناک،مهر به نقل از ای.

اف.

پی نوشت: یک قطار زیتونی کره شمالی، مزین به نواری طلایی رنگ امروز با گذر از مرز وارد روسیه شد؛ این دژ متحرک به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تعلق دارد؛ کسی که به منظور ملاقات با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با این قطار راهی روسیه شده است.

کیم جونگ اون از زمان روی کار آمدن در سال 2011، در مجموع هفت سفر بین المللی داشته و برای سفر به کره جنوبی دوبار از از مرز دو کره عبور کرده است و برای عمده سفرهای خارجی خود از این قطار خاص استفاده می کند.

رهبر کره شمالی از سفر سال 2018 به پکن و سفر 60 ساعته به هانوی برای حضور در اجلاسی با دونالد ترامپ، رییس جمهور وقت آمریکا، در بسیاری دیگر از سفرهای مهم خود از قطارش استفاده کرده است.

عشق به لوکوموتیو در خاندان کیم موروثی است؛ کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون به هراس از هواپیما شهرت داشت و در نتیجه سفرهای خارجی او به مسافرت های زمینی به چین و روسیه با قطار زرهی محدود می شد.

کیم بزرگ یک بار در سال 2011 قطارش را برای سفر از پیونگ یانگ به مسکو استارت زد؛ یک ماراتن رفت و برگشتی 20 هزار کیلومتری که حدود 24 روز طول کشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطار زیتونی و ضدگلوله رهبر کره شمالی

قطار زیتونی و ضدگلوله رهبر کره شمالی