مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 09:302023-09-10سياسي

ظرفیت پذیرش پزشکی در برنامه هفتم کاهش میابد؟


نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی از گنجانده شدن بندی در برنامه هفتم خبر داد که به دلیل مبهم بودن امکان کاهش ظرفیت پذیرش پزشکی را به همراه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با وجود کمبود پزشک متخصص در کشور و مقاومت های پی درپی وزارت بهداشت در برابر انجام تکلیف قانونی خود مبنی بر افزایش ظرفیت پزشکی، در روند بررسی لایحه برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق عبارت: افزایش سالانه ظرفیت پزشکی تخصصی با اخذ تعهد خدمت در مناطق مورد نیاز به نحوی برنامه ریزی کند که تا پایان برنامه نسبت دستیاران تخصصی و متخصصان بالینی به پزشکان عمومی حداقل به یک برسد بجای عبارت افزایش سالانه ظرفیت دندانپزشکی و پزشکی به میزان حداقل 25 درصد در بخش سلامت لایحه برنامه هفتم گنجانده شده است.

بررسی کارشناسان حاکی از این است که این عبارت در حال حاضر نیز محقق شده و تبدیل آن به قانون راه اهمال وزارت بهداشت در اجرای تکلیف قانونی را هموار خواهد کرد.

نسبتی که مانعی در برابر افزایش دسترسی عادلانه مردم به پزشکان متخصص و حتی عمومی خواهد شد.

معین الدین سعیدی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس،  در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص گنجانده شدن این نسبت در متن لایحه برنامه هفتم چیست و مجلس برای جلوگیری از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت پذیرش پزشکی در برنامه هفتم کاهش میابد؟

ظرفیت پذیرش پزشکی در برنامه هفتم کاهش میابد؟