مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 01:452023-09-16پزشكي

کدام کیف و کفش مناسب دانش آموز است؟


عضو هیأت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در خصوص انتخاب کیف و کفش مناسب دانش آموزان، نکاتی را متذکر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس نوجوان، مهیا سادات محمدی عضو هیأت دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: پزشک پس از گرفتن شرح حال کودکان و دانش آموزانی که تحت تأثیر استفاده از کوله پشتی های نامناسب با علائمی همچون سردرد، گردن درد، درد شانه و یا حتی بروز میخچه در پا، به درمانگاه های اطفال مراجعه می کنند، متوجه استفاده نامناسب بچه ها از این کوله پشتی ها می شود.

وی افزود: والدین با انتخاب کیف و کفش استاندارد برای فرزندانشان، هم از مشکلات گفته شده و هم از مشکلات آینده این افراد که معمولاً با بروز مشکلات عضلانی اسکلتی که شامل انواع کمر دردها است، جلوگیری می کنند.

محمدی در پاسخ به این پرسش که کیف و کفش مناسب دانش آموزان دارای چه خصوصیاتی است، گفت: کیف یا کوله پشتی مناسب باید سبک باشد و در عین حال توزین مناسب وزنی داشته باشد (کل وزن کیف و محتویات داخل آن باید 10 الی 20 درصد وزن بدن را داشته باشد) و اگر وزن آن بیش از 20 وزن بدن باشد، باید یک سری از وسایل داخل کیف را به گونه ای در دست حمل کنند که بر سینه و ستون فقرات خود بچسبانند.

وی افزود: بندهای کوله پشتی های شانه ای باید پهن و دارای حداقل 5 سانتی متر ضخامت باشد که با وجود اسفنج داخل این بندها از فشار بر شانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام کیف و کفش مناسب دانش آموز است؟

کدام کیف و کفش مناسب دانش آموز است؟