مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 16:402023-09-04بين الملل

هشتگ عبا ترند توییتر شد


بسیاری از کاربران فرانسوی فضای مجازی در واکنش به ممنوعیت پوشش اسلامی (عبا و قمیص) در مدارس این کشور که از امروز (دوشنبه) با شدت و نظارت بالایی اجرا می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک؛ ایرنا نوشت: فرانسه با بیشترین جمعیت مسلمان در میان کشورهای اروپایی، در طول دهه های اخیر همواره شاهد اعمال تبعیض و محدودیت های دینی برای مسلمانان بوده و در تازه ترین اقدام وزیر آموزش ملی و جوانان این کشور دوشنبه گذشته (ششم شهریور) پوشیدن عبا (لباس مخصوص زنان مسلمان در کشورهای عربی) را در مدارس فرانسه ممنوع اعلام کرد.

گابریل اَتَل (Gaiel Attal) وزیر 30 ساله دولت امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه، محدودیت های اعلام شده را در راستای اصل سکولاریسم در این کشور توجیه کرد و مدعی شد که عبا در مدارس فرانسه جایی ندارد.

وزیر آموزش ملی و جوانان فرانسه همچنین وعده داده است که تا سال 2025 سالانه 300 هزار کارمند و تا پایان سال جاری میلادی تمام 14 هزار کارمند مدیریتی را در زمینه مسائل سکولاریسم آموزش خواهند داد.

وی که کمتر از 2 ماه پیش به این سمت منصوب شده است، با بیان اینکه مدرسه ما آزمایش شده است ، در اظهاراتی قابل تامل، پوشیدن لباس های مذهبی در مدارس را حمله به سکولاریسم توصیف کرد و مدعی شد که در ماه های اخیر، اینگونه حملات به سکولاریسم به ویژه پوشیدن عبا و قمیص (لباس بلندی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشتگ عبا ترند توییتر شد

هشتگ عبا ترند توییتر شد