مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 09:052023-09-11اقتصادي

میدان گازی یک ضرورت یا ضرری برای پایتخت طبیعت؟


هر چند میدان گازی مختار نیز برای آینده کشور ضرورتی انکارناپذیر به شمار می رود و می توان آن را برای آیندگان در سال های بحران انرژی مد نظر داشت و اکنون طبیعت زیبای مختار و مناطق اطراف آن و در کل یاسوج را آکنده از طرح ها و پروژه های گردشگری می کردند تا کهگیلویه .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج؛ از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان چهار فصل در کشور یاد می شود استانی که در هر نقطه ای از آن با آب و هوای متفاوتی روبرو می شویم.

اگر دیشموک در 20 دقیقه ای چاروسا آب و هوای سردسیری دارد در این سمت قلعه رییسی منطقه گرمسیری است و حد فاصل مناطق آب و هوایی گرمسیری و سردسیری گاه به 10 دقیقه هم نمی رسد.

استانی که بیشتر خاک آن را جنگل و مرتع فرا گرفته آنچنان که مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد می گوید یک میلیون و 550 هکتار جنگل دارد یعنی حدود 56 درصد خاک استان را جنگل فرا گرفته و 90 درصد وسعت کهگیلویه و بویراحمد را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

جاویدبخت در ادامه آمار خود چنین می گوید که 16 درصد وسعت جنگل های زاگرس از آن استان کهگیلویه و بویراحمد است و 23 درصد منابع آبی زاگرس متعلق به اینجاست اقلیم های مناسبی در استان وجود دارد که همین باعث شده آن را استان چهار فصل بنامند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میدان گازی یک ضرورت یا ضرری برای پایتخت طبیعت؟

میدان گازی یک ضرورت یا ضرری برای پایتخت طبیعت؟