مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 14:202023-09-12بين الملل

اقتصاد فلسطین در اسارت 30 ساله پیمان ننگین اسلو


فلسطینیان در سی امین سالروز انعقاد پیمان ننگین اسلو همچنان از آن به عنوان فاجعه یاد می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، با گذشت 30 سال از معاهده ننگین اسلو، فلسطینی ها همچنان از پیامدها و شکست های اقتصادی، سیاسی و امنیتی ناشی از این توافق فاجعه بار تاکید می کنند که  قرارداد اسلو بر اساس میل اسراییل طراحی شده بود.

غسان وشاح ، رییس اتحادیه بین المللی مورخان فلسطین به مناسبت سالروز توافقنامه ننگین اسلو این توافق را فرزند نامشروع و ناقص الخلقه ناشی از 14 دور مذاکرات محرمانه طی 2 سال بین رژیم صهیو نیستی و نمایندگان سازمان آزادی بخش فلسطین خواند و گفت این توافق بدون همه پرسی از جانب مردم فلسطین یا نمایندگان آنها به امضا رسید.

معاهده شوم اسلو که در 13 سپتامبر 1993 به امضا رسید، به انتفاضه بزرگ فلسطین که نزدیک به شش سال به طول انجامید پایان داد و فلسطینیان همچنان از این توافق با اندوه و ناامیدی فراوان یاد می کنند.

وشاح با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از تعهدات اقتصادی و منافع حیاتی فلسطینیان مانند گذرگاه ها، برق و آب شانه خالی کرده و همه  را تحت کنترل خود گرفته است، گفت: اسراییل، از مردم فلسطین و تشکیلات خودگردان در مسائل اقتصادی و مالی  باج گیری می کند و این مسائل را  به گروگانی تبدیل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد فلسطین در اسارت 30 ساله پیمان ننگین اسلو

اقتصاد فلسطین در اسارت 30 ساله پیمان ننگین اسلو