مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 16:152023-09-03سياسي

آذربایجان غربی آمادگی ایجاد منطقه آزاد مشترک با ترکیه را دارد


با توجه به زیرساخت ها و سیاست کاری دولت سیزدهم، جمهوری اسلامی ایران و این استان، آمادگی راه اندازی اولین منطقه آزاد مشترک تجاری با ترکیه را داراست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر یکشنبه یکشنبه در دیدار با سرکنسول جدید ترکیه در ارومیه، با اشاره به اهداف 2 کشور برای توسعه همکاری های همه جانبه با توجه به اشتراکات فرهنگی، دینی و اجتماعی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه اظهار کرد: اشتراک 566 کیلومتری مرزی میان 2 کشور و آن هم در آذربایجان غربی، نشان از نقش کلیدی منطقه برای توسعه همه جانبه همکاری هاست و استان های مرزی ترکیه نیز می توانند در گسترش این روابط بسیار مؤثر باشند.

وی با اشاره به هدف گذاری 2 کشور برای تحقق مبادلات تجاری تا سقف 30 میلیارد دلار اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های مختلف تجاری و اقتصادی و بازگشایی مرزها و پایانه های جدید می تواند در رسیدن به این هدف مهم مؤثر باشد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با همکاری طرفین می توان مبادلات در پایانه های مرزی این استان و استان های مرزی ترکیه را روان سازی کرد.

معتمدیان با بیان ظرفیت ارتباطی و حمل و نقل ریلی بین 2 کشور از طریق مرز ریلی رازی - کاپی کوی افزود: از مسیر ریلی ایران و ترکیه با وجود داشتن ظرفیت قابل توجه، استفاده چندانی نمی شود که با ساماندهی من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی آمادگی ایجاد منطقه آزاد مشترک با ترکیه را دارد

آذربایجان غربی آمادگی ایجاد منطقه آزاد مشترک با ترکیه را دارد