مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 13:552023-09-06اجتماعي

روایتی از رفتار عجیب موکب داران عراقی با زائران اربعین


اکنون به عمود 1228 رسیده ام، نزدیک ظهر است و مشام زائران پر از بوی غذاهای نذری مردم عراق، خود را به زیر آب پاش هایی می رسانم که از سایه بان موکب ها آب روی زائران می ریزد.

- خبرگزاری فارس - بوشهر، فاطمه مظفری پور: برای اولین بار است که صورتم حُرم آفتاب عراق را لمس می کند، عطش زیر آسمان به بلندا رفته است و ازدحام جمعیت پیاده روی مسیر نجف تا کربلا، گرما را بر جان همه مان دو چندان کرده است اما در میان این هیاهو، مردم عراق در تکاپوی کم کردن عطش آفتاب بر سر زائران هستند.

به عمودها نگاه می کنم اکنون عمود 41 هستیم، چند جوان و کودک عراقی بر چهارپایه ای وسط زمین خاکی ایستاده اند و آب و گلاب را بر سر و روی زوار حضرت اباعبدالله(ع) می ریزند، عطر گلاب در هوا پیچیده است و طراوت آن گرمای جمعیت را کم می کند .

  کودکان عراقی نذر زائرهای امام حسین(ع) شده اند خود را به یکی از کودکان می رسانم که روی چهارپایه، زیر زل آفتاب، آب روی زوار می پاشد، گونه های سفیدش از گرما سرخ شده است، لبخندزنان روبه رویش ایستاده ام و می گویم: بچه جان، تو بیشتر از من نیاز داری که یک نفر آب رویت بپاشد.

به چشمانم زل می زند، معلوم است هیچ از مکالمه فارسی ام متوجه نشده است، به صورتم اشاره می کنم و او آب را مستقیم روی صورتم می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از رفتار عجیب موکب داران عراقی با زائران اربعین

روایتی از رفتار عجیب موکب داران عراقی با زائران اربعین