مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 14:452023-09-19سياسي

امروز پایان موعد اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق


امروز 28 شهریور موعد پایان اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق و پاکسازی مناطق مرزی شمال غرب ایران از تروریست ها و گروه های مسلح تجزیه طلب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، امروز (سه شنبه) 28 شهریور ماه پایان موعد اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق درباره خروج تروریست ها و نیروهای تجزیه طلب مستقر در منطقه کردستان عراق و در مناطق مرزی شمال غرب ایران است.

  شش ماه پیش در 28 اسفند 1401 توافقنامه همکاری های مشترک امنیتی ایران و عراق طی مراسمی با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق توسط علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق در بغداد امضا شد.

در همان زمان قاسم الاعرجی در دیدار شمخانی اعلام کرد که عراق همه تلاشش را برای اجرای کامل این توافقنامه به کار خواهد گرفت و به هیچ گروه یا کشوری اجازه نخواهد داد که از خاک عراق برای ایجاد ناامنی در ایران استفاده کند.

  دولت عراق در این توافقنامه متعهد شد که در تاریخ 28 شهریور ماه، گروه های تروریستی مسلح تجزیه طلب در خاک عراق و در منطقه کردستان را خلع سلاح کند، پادگان های نظامی ایجاد شده را تخلیه و تعطیل و این گروه ها را به اردوگاه هایی که دولت عراق به دور از مرز ایران، در نظر گرفته منتقل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امروز پایان موعد اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق

امروز پایان موعد اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق