مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 14:452023-08-28دانش

تولید خوراک دام غنی از نیتروژن با هضم پذیری بالا


پژوهشگران دانشگاه تهران برای نخستین بار در جهان موفق به تولید نوعی خوراک دام غنی از نیتروژن از پسماندهای لیگنوسلولزی شدند که علاوه بر هضم پذیری بالا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران،  تولید نوعی خوراک دام غنی از نیتروژن از پسماندهای لیگنوسلولزی حاصل از رساله دکترای مرضیه قربانی، دانشجوی مقطع دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم است که با راهنمایی  محمدحسین کیان مهر، استاد تمام دانشکده فناوری کشاورزی دانشگاه تهران و  اکبر عرب حسینی، دانشیار دانشکده فناوری کشاورزی دانشگاه تهران انجام شده است.

کیان مهر استاد راهنما و سرپرست این پروژه تحقیقاتی درباره اهمیت انجام این پروژه، گفت: دام ها نقش مهمی در زنجیره غذایی انسان، رشد جمعیت و تقاضا برای تأمین پروتیین بیشتر دارند.

سالیانه 21.

5 میلیون تن بقایای لیگنوسلولزی از کاه در ایران تولید می شود که منابع الیافی ارزان قیمت و فراوانی هستند که به دلیل قابلیت هضم پایین، مصرف آنها در رژیم غذایی نشخوارکنندگان محدود شده است.

استاد تمام دانشکده فناوری کشاورزی دانشگاه تهران افزود: با افزایش هضم پذیری بقایای لیگنوسلولزی، افزایش مصرف و جایگزینی آن ها در جیره غذایی نشخوارکنندگان می توان گام بزرگی در راستای سیاست های مربوط به کاهش واردات نهاده های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید خوراک دام غنی از نیتروژن با هضم پذیری بالا

تولید خوراک دام غنی از نیتروژن با هضم پذیری بالا