مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 09:152023-08-23پزشكي

تولید کیتی که درمان سرطان را شخصی می کند


مسئول کارگروه سرطان پژوهشگاه رویان گفت:براساس یافته محققان پژوهشگاه یک کیت آزمایشگاهی قادر است بهترین ترکیب دارویی برای مبتلایان به سرطان های مختلف را تشخیص دهد.

- مرضیه ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به یافته های محققان در پژوهشگاه رویان درباره کیت تشخیصی مقاومت دارویی اظهار کرد: این کیت تشخیصی بهترین نوع دارو برای مبتلایان به سرطان های مختلف را مشخص می کند.

محققان و دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه علم و فرهنگ حدود 5-6 سال بر روی این پروژه کار کرده اند.

مسئول کارگروه سرطان پژوهشگاه رویان افزود: پس از عمل جراحی توده ها و بهبود زخم های جراحی،بیمار پس از مدتی با مراجعه به آنکولوژیست ها باید داروهای شیمی درمانی دریافت کند اما لزوما بدن افراد به داروهای شیمی درمانی تجویز شده توسط پزشک پاسخ مطلوب نمی دهد.

وی افزود: در نتیجه تیم تخصصی آنکولوژیست ها مجبور هستند ترکیب دارویی را تغییر دهند تا به بهترین ترکیب برسند تا بدن بیمار به یکی از داروها پاسخ دهد.

ابراهیمی بیان کرد: در پی سلسله تحقیقاتی که در پژوهشگاه رویان انجام شد، محققان به این نتیجه رسیدند که زمانی که بیمار جراحی را انجام می دهد، می توان بافت توموری را از بدن بیمار دریافت و سلول های توموری را از آن خارج کرد و در واقع با این عمل،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کیتی که درمان سرطان را شخصی می کند

تولید کیتی که درمان سرطان را شخصی می کند