مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 12:452023-08-27پزشكي

شهریور بهترین زمان واکسیناسیون علیه آنفلوانزا


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بهترین زمان آماده سازی سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا با استفاده از واکسن، شهریور ماه است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بهترین زمان آماده سازی سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا با استفاده از واکسن، شهریور ماه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دریافت خبر ایسنا، سید مهدی حق دوست با بیان اینکه جهت تامین ایمنی زایی واکسن آنفلوآنزا در بدن به حدود یک تا یک ونیم ماه زمان نیاز است، گفت: بهترین توصیه برای تزریق واکسن آنفلوآنزا قبل از ورود به پیک اول شیوع بیماری است.

وی افزود: بهترین فرصت برای کسب حداکثر ایمنی زایی برای پیک نخست شیوع آنفلوآنزا شهریور ماه و حداکثر تا مهر ماه است که آنتی بادی برای مقابله با ویروس در زمان مناسب در بدن ساخته شده و موجود باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: سالیان سال فن آوری تولید این واکسن در اختیار یکی دو کشور خاص دنیا بود ولی به همت متخصصان دانش بنیان کشورمان واکسن فلوگارد ضد آنفلوانزا تولید شده و در اختیار هموطنان قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه واکسن آنفلوآنزای تولید داخل با فناوری نوین ساخته شده و توصیه می شود برای افراد بالای هجده سال تزریق شود، افزود: تقریبا تمام واکسن های تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهریور بهترین زمان واکسیناسیون علیه آنفلوانزا

شهریور بهترین زمان واکسیناسیون علیه آنفلوانزا