مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 09:152023-09-11فرهنگي

تجربه ساخت یک فیلم در فلسطین اشغالی/ فرح نابلسی روایت می کند


اولین فیلم بلند فرح نابلسی که در کرانه باختری فیلمبرداری شده است، مشکلات زندگی و انسانیت دردناکی را که فلسطینیان هر روز با آن زندگی می کنند، - به تصویر می کشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، نخستین فیلم سینمایی نویسنده و کارگردان بریتانیایی- فلسطینی فرح نابلسی با عنوان معلم که در بخش کشف جشنواره فیلم تورنتو نمایش داده می شود، سوال های پیچیده ای را طرح می کند؛ از جمله اینکه چگونه یک نفر ارزش زندگی دیگری را می سنجد؟ آیا یک زندگی ارزش بیشتری نسبت به دیگری دارد؟ این فیلم درباره معلم فلسطینی باسم (صالح باکری) است که نقش پدری برای 2 دانش آموزش یعنی یعقوب (محمود باکری) و آدم (محمد عابد الرحمن) در بحبوحه آشوب در کرانه باختری دارد.

باسم پس از ملاقات با داوطلب بریتانیایی لیزا (ایموجن پوتس) تلاش می کند تا در کنار تعهد مخاطره آمیزش به جنبش مقاومت سیاسی و حمایت عاطفی یعقوب و آدم، به یک رابطه عاطفی هم فکر کند.

نابلسی می گوید وقایع فیلم الهام گرفته از بسیاری از گفتگوهای او با فلسطینی هایی است که بسیاری از چیزهایی را که در فیلم نشان داده می شود، به عنوان تجربه روزانه زندگی شان از سر گذرانده اند؛ مواردی مثل تخریب خانه شان، زندانی شدن کودکان، خشونت شهرک نشینان و خرابکاری.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجربه ساخت یک فیلم در فلسطین اشغالی/ فرح نابلسی روایت می کند

تجربه ساخت یک فیلم در فلسطین اشغالی/ فرح نابلسی روایت می کند