مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 13:152023-09-21فرهنگي

30 شهریور سالگرد درگذشت پرویز مشکاتیان ؛ داستان یک همسایگی پربار


30 شهریورماه سالروز درگذشت زنده یاد پرویز مشکاتیان است که در سال 1388 وقتی فقط 54 ساله بود از این دنیا رفت تا جای یکی از بزرگ ترین آهنگسازان و نوازندگان سنتور ایرانی در دوران معاصر  برای همیشه خالی بماند.

- 30 شهریور سالگرد درگذشت پرویز مشکاتیان ؛ داستان یک همسایگی پربار 30 شهریورماه سالروز درگذشت زنده یاد پرویز مشکاتیان است که در سال 1388 وقتی فقط 54 ساله بود از این دنیا رفت تا جای یکی از بزرگ ترین آهنگسازان و نوازندگان سنتور ایرانی در دوران معاصر  برای همیشه خالی بماند.

دود عود ، جان عشاق و گنبد مینا آثار ماندگار زنده یاد پرویز مشکاتیان محسوب می شوند که با همراهی کامبیز روشن روان و محمدرضا درویشی خلق شده اند؛ اما این آثار ماندگار حاصل یک رفاقت دیرین و یک همسایگی شیرین است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 30 شهریورماه سالروز درگذشت زنده یاد پرویز مشکاتیان (آهنگساز، موسیقیدان، استاد دانشگاه، پژوهشگر و نوازنده سنتور) است که در سال 1388 وقتی فقط 54 ساله بود از این دنیا رفت تا جای یکی از بزرگ ترین آهنگسازان و نوازندگان سنتور ایرانی در دوران معاصر  برای همیشه خالی بماند.

مشکاتیان، شجریان، ابتهاج و دیگران مشکاتیان از سال 1356همکاری با رادیو را زیر نظر هوشنگ ابتهاج آغاز کرد اما پس از واقعه 17 شهریور 1357 از رادیو استعفا داد و مؤسسه چاووش را با همکاری هنر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 شهریور سالگرد درگذشت پرویز مشکاتیان ؛ داستان یک همسایگی پربار

30 شهریور سالگرد درگذشت پرویز مشکاتیان ؛ داستان یک همسایگی پربار