مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 13:552023-08-30اقتصادي

صادرات صنایع دستی ایران 300 میلیون دلار در سال


مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، میزان صادرات صنایع دستی در کشور را، 300 میلیون دلار در سال اعلام کرد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تربت حیدریه، محمدحسین عسکرپور، امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی سنگ های قیمتی در تربت حیدریه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: البته با در نظر گرفتن پتانسیل و ظرفیت های خوب چه به لحاظ نیروی انسانی ماهر و چه از حیث تنوع تولیدات در کشور، این رقم بسیار ناچیز است.

وی تصریح کرد: بر این اساس بنا داریم در برنامه هفتم توسعه، به دنبال طراحی زیست بوم صنایع دستی در راستای توسعه و ترویج این هنر در کشور هستیم.

عسکرپور بیان کرد: این بدان معناست که باید چرخه صنایع دستی و هنرهای سنتی را با توجه به وضعیت هنرمندان، صنعتگران و صادرکنندگان کامل کنیم تا هنرمندان بتوانند محصولات جدید و کارآمدی تولید و روانه بازار کنند.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی اظهار امیدواری کرد، با این طرح زمینه رشد صادرات صنایع دستی در کشور محقق شود.

عسکرپور با اشاره به وجود حدود 520 هزار نفر هنرمند صنایع دستی در کشور که اکنون در 299 رشته فعالیت دارند، گفت: اقدام دیگر ما برای حمایت از این عزیزان توسعه بیمه و به خصوص بیمه تکمیلی است که در دولت سیزدهم اجرا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات صنایع دستی ایران 300 میلیون دلار در سال

صادرات صنایع دستی ایران 300 میلیون دلار در سال