مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 16:202023-09-09اقتصادي

ارتقای توان نیروگاهی کشور در 60 نقطه کشور


رییس پژوهشگاه نیرو از ارتقای راندمان و ظرفیت نیروگاهی کشور با بهره مندی از توان پژوهشگران صنعت آب و برق و شرکت های فناور و دانش بنیان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مجیدعمیدپور رییس پژوهشگاه نیرو از پیشبرد طرح ها و برنامه های مختلف برای افزایش میزان بهره وری و راندمان نیروگاهی خبر داد و گفت: پژوهشگاه نیرو در حوزه بهره وری در بخش تولید، انتقال و توزیع فعالیت های مؤثری را صورت داده است که می توان به ارتقا ظرفیت تولید نیروگاه های گازی با انجام برخی اصلاحات در پره های توربین های نیروگاهی اشاره کرد.

رییس پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه با تحقق این مهم توان توربین V94 به حدود 10 مگاوات افزایش یافت، افزود: این فرآیند در کل دنیا بی سابقه است.

به عبارت دیگر پژوهشگران پژوهشگاه نیرو با همراهی یک شرکت دانش بنیان موفق به اعمال تغییرات در توربین های نیروگاه های گازی شدند که با افزایش راندمان و بهره وری نیروگاه ها همراه شد.

به گفته وی، افزایش 10 مگاواتی راندمان نیروگاهی، مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی است اما این امر با کمترین سرمایه گذاری و انجام تغییراتی در پره های توربین های نیروگاه های گازی محقق شد.

عمیدپور در همین راستا خبر داد: به منظور پیشبرد این امر، حدود 60 نقطه نیروگاهی کشور شناسایی شد و با همکاری شرکت برق ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای توان نیروگاهی کشور در 60 نقطه کشور

ارتقای توان نیروگاهی کشور در 60 نقطه کشور