مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 11:552023-09-12اقتصادي

مشارکت دانش بنیانها برای اجرای پروژه هوشمندسازی مزارع پرورش ماهی


دفتر برنامه ملی توسعه شهرک های گلخانه ای و شیلاتی معاونت علمی از مجموعه های فناور و دانش بنیان دعوت کرد پیشنهادهای خود را برای اجرای پروژه هوشمندسازی مزارع ارائه دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مدیریت مزارع پرورش ماهی در قفس مانند هر صنعت دیگر جز با احاطه بر داده های حاکی از وضعیت مزرعه و پیش بینی وضعیت کشت ممکن نیست.

مختصات محصول و مواد اولیه این صنعت نیز خود بر حساسیت تصمیمات اخذ شده در واحدهای تولیدی این صنعت می افزاید.

بر این اساس استفاده از امکاناتی که نرم افزارهای مدیریت و تحلیل داده و سامانه های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند در اختیار مدیران قرار دهند می تواند به کاهش قابل توجه ریسک و افزایش بهره وری در مزارع پرورش ماهی در قفس منجر شود.

با استفاده از این ابزارها وضعیت ماهی در قالب متغیّرهای متنوع به طور مستمر رصد شده و اطلاعات به دست آمده و تحلیل آن ها به مدیر کشت منتقل می شود.

این اطلاعات شامل وضعیت غذاگیری ماهی، نرخ رشد، نرخ تلفات، رفتار دسته های ماهی، هم نوع خواری، تخمین تعداد ماهیان درون قفس و مانند آن است و تحلیل هایی چون وضعیت سلامتی آبزیان، نیاز به افزودن مکمّل، برون یابی وضعیت پرورش و مانند آن با استفاده از این داده ها قابل انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت دانش بنیانها برای اجرای پروژه هوشمندسازی مزارع پرورش ماهی

مشارکت دانش بنیانها برای اجرای پروژه هوشمندسازی مزارع پرورش ماهی