مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1402 ساعت 09:302023-09-22اجتماعي

اضطراب اول مهری کودکتان را با گفت وگو حل کنید


یک مشاور کودک و کارشناس قصه و بازی گفت: در مورد اضطراب اول مهری دانش آموزان نکته بسیار مهم این است که خانواده اصل گفت وگو را هیچ گاه نباید فراموش کنند، - ایسنا/خراسان جنوبی یک مشاور کودک و کارشناس قصه و بازی گفت: در مورد اضطراب اول مهری دانش آموزان نکته بسیار مهم این است که خانواده اصل گفت وگو را هیچ گاه نباید فراموش کنند، باید به فرزندشان اطمینان دهند که قرار است به یک مکان امن و خوب برود.

فاطمه حسینی فر در گفت وگو با ایسنا در خصوص اضطراب های کودک برای شروع سال تحصیلی اظهار کرد: کودکی که زیاد تشویق می شود، این امر بر مسیر تربیتی او تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه تشویق و تنبیه باید در حد خود رعایت شود، بیان کرد: وقتی کودکتان اضطراب دارد بنشینید و راجع به ترس هایش با او گفت وگو کنید.

این روانشناس اظهار کرد: تنبیه فرزند و یا حرف نزدن با او، به خصوص در مواردی که خود نگران است، ترس و اضطراب ایجاد می کند و اگر تنبیه به موقع و سر جای خود نباشد، اثر لازم را نخواهد داشت و آسیب هایی را به دنبال دارد.

حسینی فر ادامه داد: تنبیه به مرور عادی سازی می شود مانند دوز دارو که بدن به آن مقدار مقاوم می شود و دکتر مجبور است دوز دارو و مقدار و شدتش را بالا ببرد؛ تنبیه نیز گاهی اوقات عادی می شود و والدین مجبورند آن را افزایش دهند، اما تا چه زمانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضطراب اول مهری کودکتان را با گفت وگو حل کنید

اضطراب اول مهری کودکتان را با گفت وگو حل کنید