مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 14:402023-09-09اجتماعي

توفان های گرد و غبار یک مسئله فرامرزی است


وزیر محیط زیست ازبکستان با اشاره به اینکه توفان های گرد و غبار یک مسئله فرامرزی است، گفت: راه حل عملی و اقدامات بین المللی برای مقابله با این مشکل لازم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عزیز عبدالحکیم اف، وزیر اکولوژی، محیط زیست و تغییرات اقلیمی ازبکستان در اجلاس بین المللی مقابله با توفان های گرد و غبار و ماسه اظهار داشت: متأسفانه به دلیل تغییرات اقلیمی و نزول شرایط محیط زیستی شاهد از بین رفتن گونه ها و مهاجرت انسان ها در بخش های مختلفی از کشورهای جهان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاستگذاری های زیادی جهت حفاظت از محیط زیست در جهان لازم است، گفت: در کشور ازبکستان بیش از 50 درصد سرمایه گذاری کشور در بحث بیابان زدایی اختصاص داده شده است.

وزیر اکولوژی، محیط زیست و تغییرات اقلیمی ازبکستان ادامه داد: توفان های شن و ماسه و گرد و غبار یک مسئله فرامرزی است و متأسفانه این پدیده سبب از بین رفتن اکوسیستم و کاهش کیفیت هوا شده است.

عبدالحکیم اف گفت: در حال حاضر 3 میلیون هکتار از بستر دریاچه آرال کانون گرد و غبار و توفان نمک شده و این گرد و غبار و توفان ها تا هزاران کیلومتر قابلیت حرکت دارد همچنین حدود سالانه 6 تا 100 میلیون تن از این گرد و غبار از دریاچه آرال وارد جو می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توفان های گرد و غبار یک مسئله فرامرزی است

توفان های گرد و غبار یک مسئله فرامرزی است