مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 05:452023-08-27سياسي

احداث سدهای چول هول و بن لار؛ راه برون رفت از بحران کم آبی در پل دختر


نماینده مردم پل دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سدهای چول هول و بن لار در بالا دست کشکان تنها راه برون رفت از بحران کم آبی در پل دختر در آینده است.

- سید حمیدرضا کاظمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در پل دختر اظهار کرد: با توجه به وضعیت کم رمق شدن رودخانه کشکان، بیم آن می رفت مانند سال های گذشته دچار قطعی و خشک شدن شود، پیگیری ها برای جلوگیری از این بحران از طریق استاندار، شورای آب و آب منطقه ای لرستان انجام شد.

وی افزود: در جلسه شورای آب و با تاکید استاندار لرستان مصوب شد، دریچه سد ایوشان به اندازه سه متر مکعب برای جاری شدن آب در رودخانه کشکان و جبران کمبود آب مورد نیاز کشاورزان پایین دست در پل دختر و معمولان باز شود.

نماینده مردم پل دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: هفته گذشته در بازدیدی که از دریچه سد ایوشان صورت گرفت مشخص شد ذخیره سد برای جاری شدن این میزان آب به پایین دست کافی می باشد و مشکلی در این زمینه مشاهده نشد.

وی افزود: با این اقدام هم اکنون آب سد ایوشان به پل دختر رسیده و از خشک شدن رودخانه کشکان جلوگیری به عمل آمد و مورد استفاده کشاورزان و باغ داران منطقه است.

کاظمی بر ضرورت تسریع در احداث سدهای چول هول و بن لار تاکید کرد و یادآورشد: بنابراین دولت برای جلوگیری از بحران کم آبی در پل دختر و معمولان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث سدهای چول هول و بن لار؛ راه برون رفت از بحران کم آبی در پل دختر

احداث سدهای چول هول و بن لار؛ راه برون رفت از بحران کم آبی در پل دختر