مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 18:502023-09-06بين الملل

خوابی که آمریکا برای شمال شرق سوریه دیده است


آمریکا تلاش دارد با تقویت اتحاد خود با ترکیه و کنار نهادن موانع، حضور طولانی تری در شمال و شمال شرق سوریه داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، 12 سال از آغاز بحران سوریه می گذرد؛ بحرانی که طراحان آن قصد داشتند این کشور را به دامان غرب برده و به یک کشور دوست اسراییل تبدیل کنند؛ پروژه علی رغم صرف صدها میلیارد دلار و اجرای انواع سناریوها، به شکل مفتضحانه شکست خورد و اکنون آمریکا  تلاش دارد شمال شرق سوریه و مناطق کردنشین را برای خود حفظ کند؛ مناطقی که از قضا بخش عمده ثروت نفتی و غلات سوریه را در خود جای داده است.

در این میان تحرکات اخیر نظامی آمریکا در شرق سوریه به ویژه در منطقه البوکمال (مشرف به مرز عراق) و همچنین حملات مکرر رژیم صهیونیستی، نشان از پروژه ای دارد که به مرحله اجرا رسیده است؛ در این میان مراکز مطالعاتی آمریکایی به شکل قابل توجه موضوع شمال سوریه را مورد بررسی قرار داده اند.

در همین راستا اندیشکده هادسون (متخصص در حوزه امنیتی) در مقاله ای با عنوان نقشه راه فرار از هزارتوی سوریه به این مسأله پرداخته است که آمریکا چگونه می تواند سیطره خود بر سوریه را بازیابد؟ و اهداف استراتژیک خود از طریق قطع مسیر کمک رسانی به منطقه البوکمال از طریق ایجاد منطقه خودمختاری کردها در استان دیرالزور را تحقق بخشد و برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوابی که آمریکا برای شمال شرق سوریه دیده است

خوابی که آمریکا برای شمال شرق سوریه دیده است