مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 08:102023-09-18سياسي

2میلیاردتومان کمک بلاعوض برای حمایت از دانش بنیان ها در یک طرح کلیدی


تبدیل دانش روز دنیا به فناوری و محصول نهایی، یک فرایند مهم برای پیشرفت کشور است که به یک حمایت ویژه و مستمر از سمت دولت نیاز دارد.

حالا یک طرح جدی برای تحقق این موضوع مهم در دست اجرا قرار دارد که به شرکت دانش بنیان حاضر در طرح، - گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ پیشرفت در فناوری های روز دنیا، یک شرط مهم دارد: نخبگانی که می خواهند به سمت خلق دانش فنی و تولید این فناوری ها بروند، مورد حمایت جدی قرار بگیرند؛ چه از سمت صنایعی که به آن فناوری نیاز دارند و چه از سمت دولت.

کشورهایی که نتوانند به سمت رقابت پذیر کردن شرکت های فناور حرکت کنند و آنها را در پژوهش های پرریسک که مبدا تولید فناوری است حمایت کنند، همیشه محتاج کشورهای پیشرفته باقی خواهند ماند و هرچقدر هم پیشرفت کنند، تنها در حد یک مونتاژکار باقی خواهند ماند.

در کشور ما طرح های مهمی برای حرکت به این سمت آغاز شده که خروجی های درخشانی در تولید دانش مورد نیاز برای تولید فناوری های پیشرفته به همراه داشته است.

از نانو و بیوتکنولوژی بگیر تا ماهواره ها و صنایع دفاعی.

اما این رویه نیاز به تقویت جدی دارد و بنیاد ملی علم یک طرح مهم در حال اجرا دارد؛ طرحی که طی آن از پروژه هایی که تولید دانش فنی روز را دنبال می کند، حمایت ویژه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2میلیاردتومان کمک بلاعوض برای حمایت از دانش بنیان ها در یک طرح کلیدی

2میلیاردتومان کمک بلاعوض برای حمایت از دانش بنیان ها در یک طرح کلیدی