مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 19:002023-09-02بين الملل

سفیر چین: خواستار پیوستن ترکیه به بریکس هستیم


سفیر چین در آنکارا گفت که چین خواستار پیوستن ترکیه به ائتلاف بریکس است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، لیو شائوپین سفیر چین در ترکیه گفت که توسعه کشورهای بریکس باعث القای حس اعتماد و همبستگی در میان کشورهای عضو شده و چین خواستار پیوستن ترکیه به ائتلاف بریکس است.

بر اساس گزارش رسانه های ترکیه ای، شائولین در ادامه سخنانش گفت: روند توسعه بریکس از زمان ریاست چین بر این ائتلاف آغاز شد و در آن زمان بیش از 20 کشور خواستار پیوستن به این ائتلاف بودند که درخواست شش کشور پذیرفته شد و توسعه بریکس اقدامی مورد انتظار از سوی جامعه بین الملل بوده است .

سفیر چین در ترکیه در ادامه سخنانش گفت: چین، خواستار پیوستن ترکیه به بریکس می باشد .

وی اضافه کرد: انتظار می رود که بریکس با کشورهای در حال توسعه، رشد یابد و توسعه بریکس باعث ایجاد اعتماد به نفس شده و همبستگی میان کشور را تقویت کرده و برای عدالت بین المللی بسیار مهم است .

ائتلاف بریکس در حال حاضر شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بوده و در ماه آگوست و در پانزدهمین نشست سران گروه بریکس در ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی، از شش کشور ایران، آرژانتین، مصر، اتیوپی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای پیوست به بریکس دعوت شد و  این شش کشور از ابتدای ژانویه 2024 وارد ائتلاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر چین: خواستار پیوستن ترکیه به بریکس هستیم

سفیر چین: خواستار پیوستن ترکیه به بریکس هستیم